نحوه مطالعه مقالات علمی

آموزش مطالعه مقالات علمی

نحوه مطالعه مقالات علمی

آموزش مطالعه مقالات علمی

Google Scholar در جستجوی منابع آنلاین علمی است

يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸، ۰۹:۲۴ ب.ظ

Google Scholar (GS) استناد به مقالات ، گزارش ها ، کتاب های آنلاین و سایر مطالب را نشان می دهد که بصورت آنلاین نشان می دهد. قرار است جستجوهای آن بیشتر از Google معمولی "مطالب علمی" را پوشش دهد. مواد با توجه به آدرس (به عنوان مثال دامنه ، مانند .edu یا .gov) ، آنچه به آنها استناد می شود ، آنچه از آنها استناد می شود ، چه چیزی به آنها پیوند دارد و متغیرهای دیگر ذکر شده است.  GS این صفحه را رنک می نامد (اما عوامل موجود در آن اختصاصی هستند - آنها نمی گویند ، از یک نکته خاص گذشته است).

Google Scholar به طور گسترده جستجو می کند ، بنابراین تقریباً همیشه چیزی را پیدا می کند. بسیاری از بانکهای اطلاعاتی به گوگل این امکان را می دهند تا محتوای خود را ببیند و بسیاری از مواردی که می توانید باز کنید به دلیل پرداخت هزینه کتابخانه های دانشگاه در آنجا هستند. برای جستجوی جامع تر از پایگاه داده های موضوع و GS استفاده کنید .شما باید آنچه را که پیدا کرده اید ارزیابی کنید تا اطمینان حاصل کنید که کیفیت هر منبعی که استفاده می کنید برای کارهای دانشگاهی کافی است.  

مطالبی که در Google Scholar نمایش داده می شوند ممکن است از کتابخانه های ما در دسترس نباشند ، اما حتی به عنوان پایگاه داده های موضوعی ، معمولاً در صورت نداشتن آنها ، می توانیم آنها را از طریق وام بین البرالی (ILL / Illiad) برای شما دریافت کنیم.

منابع خود را از طریق فهرست ما یا از طریق فهرست ژورنال های الکترونیکی AZ بررسی کنید ، در صورت موجود بودن مجله در اینجا ، از وام بین کتابخانه ای (ILL یا ILLiad) استفاده کنید. به یاد داشته باشید که با عنوان ژورنال ، نه عنوان مقاله را جستجو کنید ، مگر اینکه از جعبه QuickSearch استفاده کنید.

برای راهنمایی در مورد نحوه تنظیم مرورگر خود از نوار جانبی به نام "Linking Google Scholar and the Libraries" استفاده کنید تا لینکهای Find It از خارج از دانشگاه کار کنند. شما همچنین می توانید این کار را با Refworks ، EndNote / EndNote Basic ، LaTex (انتخاب Bibtex) و سایر مدیران استناد انجام دهید.

شماره کارت اعتباری یا بدهی را به یک وب سایت ندهید تا هزینه های خود را بدون بررسی منابع ما و با وام بین کتابخانه ای پرداخت کند. بسیار محتمل است که ما آنها را داشته باشیم یا بتوانیم آنها را برای شما بدست آوریم.

خلاصه جستجوی محققان Google
Google و Google Scholar با جستجوی متن و عبارت جستجو می کنند ، زیرا جستجوی صوتی با تلفن های همراه توسعه یافته است. به همین دلیل است که می توانید با یک درجه عادلانه از نتایج مرتبط ، به موتور جستجو جملاتی بدهید. همچنین برای کپی کردن و چسباندن عنوان یک اثر شناخته شده مانند عنوان مقاله خوب کار می کند.

پیش فرض جستجوی بولی گوگل AND است : گلدان گل جستجو = گل و گلدان . اگر می خواهید کلمات در کنار هم پیدا شوند ، به ترتیب ، آنها را در علامت های نقل قول قرار دهید تا عبارت "گلدان گل" را دریافت کنید .

علامت به علاوه (+) دیگر به عنوان روشی برای نیاز به یک کلمه برای نمایش در نتایج جستجو کار نمی کند .

اگر می خواهید از OR یا مترادف استفاده کنید ، باید از آن سرمایه گذاری کنید. در غیر این صورت نادیده گرفته می شود.

به عنوان مثال: ( پنبه یا گسیپیوم) گلیفوزات

ترتیب کلمات کلیدی شما اهمیت دارد ؛ پیش از این مهم تر به حساب می آید. بعضی از کلمات "کلمات متوقف" هستند که نادیده گرفته می شوند.

سرمایه گذاری مهم نیست ، به جز برای اپراتورهایی مانند OR.

گوگل اسکولار نمی برشی پشتیبانی، که در آن شما در یک ریشه واژه با علامت کوتاه قرار به تغییرات کلمه، جمع، و غیره این نمی برشی چپ پشتیبانی، either-- است که، که در آن شما می خواهم علامت کوتاه قرار داده قبل از اصطلاح - * کلرات برای بدست آوردن پرکولارات و غیره

Google Scholar جامع نیست
با وجود برخی ادعاها ، Google Scholar جامع نیست . این تنها جستجو و جستجوی آنچه در وب پیدا می کند است.

بیشتر محتوا در Google Scholar از سال 1995 به بعد می باشد ، اگرچه آنها از سالهای قبل محتوای خاصی خواهند داشت. به مرور زمان بسیار کمتر از برخی از پایگاه های داده (بعضی از آنها به صد سال یا بیشتر بر می گردند) و کاملاً کمتر از برخی از فهرست های چاپی فاصله می گیرند ، بنابراین ممکن است شما برخی از مطالعات کلاسیک را از دست بدهید.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۸
دانلود مقالات علمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی