نحوه مطالعه مقالات علمی

آموزش مطالعه مقالات علمی

نحوه مطالعه مقالات علمی

آموزش مطالعه مقالات علمی

پالایش موضوع تحقیق خود - شروع Phd

سه شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۰۱:۱۵ ق.ظ


مباحث تحقیق از کجا آمده است؟

موضوع پژوهشی که در ابتدای دوره دکتری خود دارید ممکن است مربوط به کاری باشد که در کارشناسی ارشد خود انجام داده اید. این ممکن است از یک زمینه حرفه ای یا خط مشی باشد ، شاید وضعیت کاری حرفه ای شما باشد یا چیزی که در رسانه خوانده اید. یا ممکن است از مطالعه علمی که شما انجام داده اید حاصل شود.

3236806056_7c6b607022_o.jpg

افراد معمولاً دکترای خود را با ایده ای درباره آنچه می خواهند تحقیق کنند شروع می کنند. آنها مجبور بودند به عنوان بخشی از فرایند ورود ، پیشنهادی ارائه دهند.

اما این ایده اولیه ثابت نیست. ممکن است تغییر کند بله واقعا. ایده اول شما ممکن است چیزی باشد که در پایان به تحقیق بپردازید. وظیفه اصلی شما در چند ماه اول کاندیداتوری دکتری بررسی مجدد و تصحیح مبحث اولیه خود به گونه ای است که تبدیل به یک پروژه توانمند تحقیقاتی شود. یک پروژه تحقیقاتی که روی سهم بالقوه شما با انجام آن متمرکز است .

وظیفه شما ، در چند ماه اول دکتری ، اصلاح مطالب خود از طریق مطالعه است . شما می خوانید برای یافتن:

(1) آنچه افراد دیگر قبلاً درباره موضوع شما گفته اند

بسیاری از دکترا ، نه همه ، بلکه بیشتر آنها خودشان را در حال تحقیق درمورد موضوعی می دانند که در حال حاضر جنبه تحقیق و ادبیات وجود دارد. این تحقیق ممکن است دقیقاً روی موضوعی باشد که شما به آن علاقه دارید ، یا ممکن است در یک منطقه با هم همپوشانی باشد. همانطور که می خوانید ، می توانید ببینید که موضوع پیشنهادی شما در رابطه با آنچه در حال حاضر وجود دارد ، قرار می گیرد

(2) برای ایجاد مفهوم موضوع خود به چه ماده ای نیاز دارید

معمولاً ادبیاتی را پیدا خواهید کرد که می توانند زمینه های وسیع تری را که تحقیقات شما در آن قرار دارد ، ایجاد کنند. این ادبیات اطلاعات مهم متنی را در اختیار شما قرار می دهد. آنها نمونه هایی از سنت های تحقیقاتی مختلف را برای شما ارائه می دهند. آنها امکانات مفهومی و نظری متفاوتی را نشان می دهند که ممکن است در مطالعه خود به آن بپردازید.

(3) ماده "احتمال کمتری" که ممکن است چیز جالبی برای ارائه موضوع شما داشته باشد

گاهی اوقات ، خواندن خارج از رشته خود ، خواندن چیزی مماس ، زاویه ای را در مورد شما ایجاد می کند که جدید و جالب است. بسیاری از دکترا از این خواندن گسترده به نفع کار ادبیات اول ، متمرکز تر ، غفلت می کنند. این یک اشتباه نیست ، اما یک خطایی که ممکن است به معنای کار شما باشد به همان اندازه که ممکن است باشد "اصلی" نیست.

در پایان این خواندن آغاز ، شما باید بسیار واضح تر درباره این موضوع باشید که تحقیق چیست و در مورد موضوع شما انجام نمی شود. بنابراین می توانید به این فکر کنید که چه امکاناتی برای شما وجود دارد - آنچه ممکن است در دکتری خود انجام دهید و به انجام برسید. شاید شما به گروه دیگری از افراد نگاه کنید ، یا در مکان دیگری کار کنید ، یا در یک سنت متفاوت کار کنید. شاید شما یک سنت نظری متفاوتی برای تحمل موضوع یا ایجاد دیدگاه در بین رشته ها به ارمغان بیاورید - شاید یکی / بعضی از آنها که معمولاً برای موضوع مطرح نمی شوند ، باشند. روند مکالمه موضوع شما با ادبیات غالباً به یافتن این شکاف گفته می شود - اگرچه بیشتر اوقات ما در مورد یک شکاف صحبت نمی کنیم بلکه یک طاقچه است. طاقچه ای که می توانید اشغال کنید.

پس از اتمام خواندن اولیه ، می توانید مبحث اولیه خود را دوباره مرور کنید - و در صورت لزوم / بخواهید آن را اصلاح کنید.

علاوه بر این ، در ابتدا باید بخوانید:

(4) چگونگی تحقیق در مورد موضوع شما.

این خوانش روش شناختی اغلب نقطه بحران است. این خواندن به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا روش قابل دفاع برای یافتن پاسخ به سؤال یا مشکلی که بصورت آزمایشی فرموده اید وجود دارد یا خیر. شما به روش های مختلف روش شناختی و روش ها نگاه می کنید تا ببینید کدام یک از آنها به احتمال زیاد داده های جالبی را ارائه می دهند. شما در مورد چگونگی تجزیه و تحلیل اینها فکر می کنید.

همچنین می توانید بررسی کنید که با توجه به سؤالات دسترسی ، مسافت ، هزینه و غیره ، حتی اگر رویکردهای مختلفی طول بکشد ، و به طور خاص- حتی انجام کارهایی که می خواهید ، ممکن است یا خیر . شما می توانید ببینید که آیا شما یک موضوع برای یک نفر برای یک سال است یا اینگونه کار تمام وقت معادل آن است یا اینکه برای چندین سال به تیمی از مردم احتیاج دارد! این موضوعات عملی برای شما ضروری است که در نظر داشته باشید ... بسیاری از موضوعات دکترا فقط باید بخاطر اینکه این تحقیق واقعاً قادر نباشد اصلاح شود.

در پایان این دوره اولیه خواندن ، شما در موقعیتی قرار خواهید گرفت که به ایده تحقیق اولیه خود بازگردید.

پیشنهاد خود را دوباره بخوانید. آیا هنوز خوب است؟ سپس در نظر بگیرید:

چگونه می توانید پروژه پیشنهادی خود را بیان کنید - در یک سؤال؟ اهداف و اهداف؟ به عنوان فرضیه ای که باید آزمایش شود؟
سهم آن چه خواهد بود؟
طرح تحقیق چیست؟
اگر به اندازه کافی مطالعه کرده باشید ، پس از گذشت تنها چند ماه ، می توانید به همه این سؤالات پاسخ دهید - بطور دقیق و مختصر.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۱۹
دانلود مقالات علمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی